Kondensat i parowanie z rury wydechowej

ODPOWIEDZ
Alex
Posty: 3
Rejestracja: 07 października 2020, 22:55
Model auta: Leon III [5F]
Pojemność silnika: 1.5
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 130/200
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Kondensat i parowanie z rury wydechowej

Post autor: Alex » 08 października 2020, 18:51

Witam,
Od niedawna posiadam Seata Leona 1.5 130 KM 2019 rok i wczoraj wieczorem stojąc na skrzyżowaniu zauważyłem że leci par z rury wydechowej. Na zewnątrz było ~13 stopni i silnik był już rozgrzany. Patrzyłem na inne auta i nikt więcej tego nie miał co mnie i zmartwiło. Dzisiaj rano , po przejechaniu 20 km sprawdziłem i zauważyłem ze jest sporo kropel na rurze wydechowej i tez było widać ślad para. Link z nagraniem jest poniżej:
https://youtu.be/hcL-3T7btJk
Rozumiem ze kondensat jest normalnym zjawiskiem, ale nie przy 15 stopni na dworze i rozgrzanym silniku. Czy ktoś z posiadaczy Leonow zwracał na to uwagę? Czy też tak macie?
P.s Płyn chłodniczy mi nie ucieka , poziom oleju tez jest w normie.
Przebieg 32 tyś km.

Awatar użytkownika
desmo
Site Admin
Posty: 969
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:03
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 192 / 410
Oznaczenie silnika: BMN
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Kondensat i parowanie z rury wydechowej

Post autor: desmo » 11 października 2020, 11:59

Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być uszkodzona uszczelka tłumika, która konkretniej znajduje się pomiędzy katalizatorem, a tłumikiem często jest powodem wyciekającej wody z wydechu.

Najczęściej ciekniecie z układu wydechowego jest naturalnym zjawiskiem. Do procesu spalania paliwa potrzebne jest powietrze oraz paliwo, które zawierają w sobie pewną ilość wilgoci i wody.Takie powietrze i paliwo trafia do cylindrów silnika kolejno następuje zapłon i spalanie się mieszanki podczas której otrzymujemy dwutlenek węgla, tlenek węgla, niespalone cząstki węgla czyli węglowodory, tlenki azotu oraz wodę.
Najczęściej wyciekającą wodę można zauważyć w momencie, kiedy silnik i układ wydechowy jest nie rozgrzany. Woda w postaci pary wodnej wydostaje się ze spalinami z silnika, następnie gorące spaliny ogrzewają zimny układ wydechowy, wydostają się na zewnątrz, ochładzają i przez to następuję proces skraplania, który możemy zauważyć w momencie wycieku z tłumika.

Sposobem na uniknięcie tego zjawiska jest nic innego jak rozgrzanie samochodu poprzez jazdę. Kiedy silnik osiągnie wystarczającą temperaturę zjawisko to pozostanie w postaci pary wodnej, która stanie się już nie widoczna. Podczas niskich temperatur będziemy mogli zaobserwować jak woda wydostaje się z rury wydechowej w postaci białej pary.

Wiec ,jeśli udało się rozgrzać już samochód, a mimo to nadal z układu wydechowego będzie wydobywała się ciecz, może to być sygnał, że do cylindrów silnika dostał się płyn chłodniczy, który może być spalany przez uszczelkę pod głowicą. Najlepszym rozwiązaniem będzie wtedy wizyta u mechanika i skontrolowanie pojazdu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy techniczne Leon III”