Mycie detailingowe krok po kroku
: 18 lipca 2018, 14:35
Poniżej w punktach opisane mycie detailingowe
1. Mycie wstępne
Potrzebne "narzędzia":
- pianownica automatycznia lub ręczna
- aktywna piana
- myjka ciśnieniowa
- dodatkowo, nie konieczne: pędzelki, apc
Mycie ma na celu usunięcie z lakieru "luźnych" zabrudzeń, które podczas mycia rękawicą mogłyby uszkodzić lakier. Mycie przeprowadzamy w zacienionym miejscu, aby uniknąć zasychania preparatów na lakierze.
Rozrabiamy pianę wg zaleceń producenta, następnie spryskujemy auto. Po spryskaniu auta w międzyczasie możemy pędzelkami i odpowiednio rozcieńczonym APC spryskać i wypracować ciężko dostępne elementy tj. kratki, znaczki, uszczelki itd..
Tak jak wspominałem wcześniej nie doprowadzamy do wyschnięcia preparatów na lakierze. Następnie za pomocą myjki ciśnieniowej spłukujemy auto zaczynając od dołu - aktywna piana pod wpływem ciśnienia lepiej domywa, gdybyśmy to robili od góry byśmy spłukali pianę z dołu bez ciśnienia.
2. Mycie ręczne "na dwa wiadra"
Potrzebne "narzędzia":
- dwa wiadra
- 2 x grit guard
- szampon
- rękawica do mycia auta
Metoda polega na użyciu dwóch wiader do mycia auta, do jednego nalewamy czystej wody, do drugiego wodę z szamponem z odpowiednim rozcieńczeniem (dostępne na stronie producenta lub etykiecie produktu). Szampon możemy spienić używając myjki ciśnieniowej. Auto zaczynamy myć od góry do dołu, rękawice płuczemy po każdym elemencie w wiadrze z wodą, następnie moczymy w wiadrze w który mamy szampon i przechodzimy do kolejnego elementu. Podobnie jak w myciu wstępnym nie dopuszczamy do wyschnięcia szamponu na lakierze. Po umyciu całego auta opłukujemy je myjką ciśnieniowej.
3. Mycie kół
Potrzebne "narzędzia":
- pędzelki i/lub szczotka
- środek do mycia felg
- środek do mycia opon (może być również APC)
Do mycia opon najlepiej używać dedykowanych środków, mają najlepszą efektywność - możemy również użyć APC. Spryskujemy oponę dedykowanym środkiem, odczekujemy chwilę następnie wypracowujemy szczotką do opon lub pędzelkiem, zostawiamy jeszcze chwilę - nie doprowadzamy do wyschnięcia i spłukujemy. Po takim myciu najlepiej na wysuszone opony nałożyć dressing, aby długo pozostawały czarne.
Przechodząc do mycia felg też polecamy dedykowane środki chemiczne do tego celu, jednak tutaj wybór jest o wiele większy:
a) Mamy środki do tzw. deironizacji - czyli do usuwania pyłku z klocków hamulcowych i zanieczyszczeń z drogi
b) środki kwasowe - używane tylko w przypadku bardzo mocno zapuszczonych felg, należy bardzo ostrożnie je stosować
c) środki do usuwania smoły tar & glue - stosowane do usuwania "czarnych kropek" z felg
d) środki do "codziennego" mycia felg
Produkty działają na podobnej zasadzie jak do mycia opon, spryskujemy, odczekujemy, następnie wypracowujemy pędzelkiem/szczotką, znów odczekujemy i spłukujemy.
4. Osuszanie
Do osuszania radzimy stosować przeznaczone do tego ręczniki typu "fluffy", które są bardzo chłonne i jednym ręcznikiem jesteśmy w stanie osuszyć całe auto. Najbezpieczniej(unikając zarysowania lakieru) osuszać auto poprzez przyłożenie całej powierzchni ręcznika do lakieru, następnie "wklepać" w niego wodę. Ręczniki zostawiają po sobie lekką mgiełkę z wody, która po chwili znika z lakieru.
Możemy do osuszania również stosować dmuchawy aby pozbyć się wody z lakieru, a następnie tylko detale wykończyć ręcznikiem.
1. Mycie wstępne
Potrzebne "narzędzia":
- pianownica automatycznia lub ręczna
- aktywna piana
- myjka ciśnieniowa
- dodatkowo, nie konieczne: pędzelki, apc
Mycie ma na celu usunięcie z lakieru "luźnych" zabrudzeń, które podczas mycia rękawicą mogłyby uszkodzić lakier. Mycie przeprowadzamy w zacienionym miejscu, aby uniknąć zasychania preparatów na lakierze.
Rozrabiamy pianę wg zaleceń producenta, następnie spryskujemy auto. Po spryskaniu auta w międzyczasie możemy pędzelkami i odpowiednio rozcieńczonym APC spryskać i wypracować ciężko dostępne elementy tj. kratki, znaczki, uszczelki itd..
Tak jak wspominałem wcześniej nie doprowadzamy do wyschnięcia preparatów na lakierze. Następnie za pomocą myjki ciśnieniowej spłukujemy auto zaczynając od dołu - aktywna piana pod wpływem ciśnienia lepiej domywa, gdybyśmy to robili od góry byśmy spłukali pianę z dołu bez ciśnienia.
2. Mycie ręczne "na dwa wiadra"
Potrzebne "narzędzia":
- dwa wiadra
- 2 x grit guard
- szampon
- rękawica do mycia auta
Metoda polega na użyciu dwóch wiader do mycia auta, do jednego nalewamy czystej wody, do drugiego wodę z szamponem z odpowiednim rozcieńczeniem (dostępne na stronie producenta lub etykiecie produktu). Szampon możemy spienić używając myjki ciśnieniowej. Auto zaczynamy myć od góry do dołu, rękawice płuczemy po każdym elemencie w wiadrze z wodą, następnie moczymy w wiadrze w który mamy szampon i przechodzimy do kolejnego elementu. Podobnie jak w myciu wstępnym nie dopuszczamy do wyschnięcia szamponu na lakierze. Po umyciu całego auta opłukujemy je myjką ciśnieniowej.
3. Mycie kół
Potrzebne "narzędzia":
- pędzelki i/lub szczotka
- środek do mycia felg
- środek do mycia opon (może być również APC)
Do mycia opon najlepiej używać dedykowanych środków, mają najlepszą efektywność - możemy również użyć APC. Spryskujemy oponę dedykowanym środkiem, odczekujemy chwilę następnie wypracowujemy szczotką do opon lub pędzelkiem, zostawiamy jeszcze chwilę - nie doprowadzamy do wyschnięcia i spłukujemy. Po takim myciu najlepiej na wysuszone opony nałożyć dressing, aby długo pozostawały czarne.
Przechodząc do mycia felg też polecamy dedykowane środki chemiczne do tego celu, jednak tutaj wybór jest o wiele większy:
a) Mamy środki do tzw. deironizacji - czyli do usuwania pyłku z klocków hamulcowych i zanieczyszczeń z drogi
b) środki kwasowe - używane tylko w przypadku bardzo mocno zapuszczonych felg, należy bardzo ostrożnie je stosować
c) środki do usuwania smoły tar & glue - stosowane do usuwania "czarnych kropek" z felg
d) środki do "codziennego" mycia felg
Produkty działają na podobnej zasadzie jak do mycia opon, spryskujemy, odczekujemy, następnie wypracowujemy pędzelkiem/szczotką, znów odczekujemy i spłukujemy.
4. Osuszanie
Do osuszania radzimy stosować przeznaczone do tego ręczniki typu "fluffy", które są bardzo chłonne i jednym ręcznikiem jesteśmy w stanie osuszyć całe auto. Najbezpieczniej(unikając zarysowania lakieru) osuszać auto poprzez przyłożenie całej powierzchni ręcznika do lakieru, następnie "wklepać" w niego wodę. Ręczniki zostawiają po sobie lekką mgiełkę z wody, która po chwili znika z lakieru.
Możemy do osuszania również stosować dmuchawy aby pozbyć się wody z lakieru, a następnie tylko detale wykończyć ręcznikiem.