Kontrolka EPC/Check Engine

ODPOWIEDZ
jasko_94
Posty: 3
Rejestracja: 15 lutego 2019, 08:24
Model auta: Ibiza III [6L]
Pojemność silnika: 1.4
Rodzaj paliwa: Benzyna
Moc [KM] / Nm: 75
Oznaczenie silnika: BBY
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Kontrolka EPC/Check Engine

Post autor: jasko_94 » 16 lutego 2019, 07:44

Mój problem jest następujący: kontrolka EPC zapala się tylko jeśli odpalę silnik zanim zgasną wszystkie kontrolki.

Podejrzewałem, że to przepustnica jednak jej czyszczenie i adaptacja nie pomogly. Nurtuje mnie jednak inny problem, wydaje mi się że mam jakiś problem z zapłonem lub elektryką. Często po przekręceniu kluczyka nie zapalają się żadne kontrolki, muszę wtedy wyjąć kluczyk i tak za trzecim razem jest ok, tyle że wtedy wyskakuje CHECK Engine.

Czy może to być objaw padającej kostki stacyjki ? Może ktoś miał podobny problem ? Kody błędów:
- PO441 Evaporative Emission Control System Incorrect Purge Flow,
-PO600 Serial Communication Link,
- P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance

Awatar użytkownika
desmo
Site Admin
Posty: 969
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:03
Model auta: Leon II [1P]
Pojemność silnika: 2.0
Rodzaj paliwa: Diesel
Moc [KM] / Nm: 192 / 410
Oznaczenie silnika: BMN
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Kontrolka EPC/Check Engine

Post autor: desmo » 16 lutego 2019, 11:10

P0441 System kontroli emisji oparów nieprawidłowy przepływ opróżniania
Kod P0441 oznacza, że ​​przepływ oparów z układu kontroli parowania jest nieprawidłowy. Układ kontroli parowania (EVAP) zapobiega przedostawaniu się oparów benzyny ze zbiornika paliwa do atmosfery. System EVAP wychwytuje i przechowuje opary benzyny w małym pudełku zainstalowanym w pobliżu zbiornika paliwa zwanego węglem drzewnym . Podczas jazdy i spełnienia określonych warunków (prędkości, temperatury silnika itp.) Opary paliwa są stopniowo usuwane z pojemnika z węglem aktywnym i spalane wewnątrz silnika. Kod P0441 oznacza, że ​​przepływ przedmuchowy jest niższy lub wyższy niż powinien. Przepływ przedmuchu kontrolowany jest przez zawór odpowietrzający (elektromagnes oczyszczający).

Objawy:
Poza lampką Check Engine mogą nie występować objawy podatności na jazdę lub silnik może gwałtownie się poruszać lub pracować na biegu jałowym.

Co może powodować kod P0441:
- zły zawór odpowietrzający
- zatkany lub odłączony przewód płuczący
- wyciek podciśnienia w pobliżu przewodu dopływowego / przyłącza silnika
- zły czujnik ciśnienia pary
- uszkodzony lub pęknięty pojemnik z węglem drzewnym
- wadliwa pompa do wykrywania nieszczelności (LDP)
- Zła jednostka NVLD (Chrysler)
- przyklejenie lub wadliwy zawór odpowietrzający
- popękane lub zapchane przewody próżniowe VSV typu EVAP (Toyota)
- zły zawór EVAP VSV (Toyota)
- nieprawidłowo poprowadzone przewody próżniowe
- otwarte lub zwarte przewody sterowania zaworu opróżniania
- zardzewiała szyjka wlewu (stany rdzy)




P0600 OBD-II Trouble Code: Serial Communication Link Fault


P0600 to diagnostyczny kod usterki (DTC) "Usterka łącza szeregowego".

Definicja kodu P0600
Kod P0600 jest diagnostycznym kodem błędu, który wskazuje na usterkę łącza komunikacyjnego ECU. Ten kod może być widoczny z szeroką gamą innych kodów oprócz kodów ABS i systemów kontroli trakcji.

Co oznacza kod P0600
P0600 oznacza, że ​​ECU utraciło połączenie z jednym ze swoich wielu kontrolerów więcej niż jeden raz. Po ustawieniu tego kodu ECU włącza lampkę Check Engine Light, która wyświetla się na desce rozdzielczej i zostaje włączony tryb failsafe.

Tryb failsafe ma zapobiegać dalszym uszkodzeniom i chronić pojazd. Tryb Failsafe będzie obowiązywał do czasu wykrycia normalnej pracy lub naprawy pojazdu.

Co powoduje kod P0600?
Awaria ECU lub ECU
Niskie napięcie akumulatora
Wiązka przewodów ECU otwarte, krótkie lub słabe połączenie elektryczne
Jakie są objawy kodu P0600?
Kontrolka Check Engine będzie świecić
Lampki systemu ABS i kontroli trakcji mogą się zaświecić
Pojazd działa słabo
Ma problemy z utrzymaniem biegu
Silnik może się nie uruchomić
Transmisja może nie zmieniać się prawidłowo

P2101 Siłownik przepustnicy A Wydajność obwodu silnika sterującego Opis techniczny systemu diagnostycznego OBD-II

Co to znaczy? Ten ogólny kod błędu diagnostyki zespołu napędowego / silnika zwykle dotyczy wszystkich silników wyposażonych w OBDII z elektrycznymi siłownikami przepustnicy, ale pojawia się częściej w niektórych pojazdach Ford i Nissan. Siłownik przepustnicy A (TA-A) zwykle znajduje się z przodu silnika, silnika, wnętrza studni lub grodzi. TA-A jest sterowany sygnałem elektrycznym z modułu sterowania zespołem napędowym (PCM).
PCM otrzymuje dane wejściowe, aby określić, kiedy i jak długo ma działać TA-A. Wejścia te są sygnałami napięciowymi odbieranymi z czujników temperatury cieczy chłodzącej, temperatury powietrza dolotowego, prędkości obrotowej silnika i układu klimatyzacji. Po odebraniu tych danych przez PCM może zmodyfikować sygnał do TA-A. P2101 jest zwykle ustawiany ze względu na problemy elektryczne (obwód TA-A), ale może być spowodowany problemami mechanicznymi, takimi jak mechanicznie zablokowana łopatka przepustnicy na napędzanym elektrycznie urządzeniu Throttle Actuator.
Zarówno problemy elektryczne, jak i mechaniczne nie mogą być przeoczone na etapie rozwiązywania problemów, szczególnie w przypadku sporadycznego problemu. Czynności rozwiązywania problemów mogą się różnić w zależności od producenta, typu TA-A i kolorów przewodów. Powiązany siłownik przepustnicy Kody obwodu sterowania silnika: P2100 Siłownik przepustnicy "A" Obwód silnika sterującego otwarty P2102 Siłownik przepustnicy "A" niski obwód silnika sterującego P2103 Siłownik sterujący przepustnicy "A" Obwód silnika sterującego wysoki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Błędy Ibiza III”