Witam
Posiadam leona 1.6 tdi rocznik 2018.
Ostatnio padła mi bateria musiałem wyjechać na miesiac i samochód stał w garażu.
Wyskoczyły 3 błędy ,po naładowaniu akumulatora dwa znikły został tylko "Usterka Start-stop.Sytem nie chce się załączyć.
Napięcie na aku 12,68 i 14.5 na odpalonym.
Samochód startuje super i od miesiąca nie ma z nim problemu tylko nie działający start stop.
Czy to wina aku czy kwestia skasowania błędu ?
Problem z Akumulatorem Start-Stop
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 maja 2019, 11:31
- Model auta: Leon III [5F]
- Pojemność silnika: 1.6
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 115
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
- desmo
- Site Admin
- Posty: 969
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:03
- Model auta: Leon II [1P]
- Pojemność silnika: 2.0
- Rodzaj paliwa: Diesel
- Moc [KM] / Nm: 192 / 410
- Oznaczenie silnika: BMN
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem z Akumulatorem Start-Stop
Próbowałeś skasować ten błąd VCDS ?
- Kanisz
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 2019, 19:15
- Model auta: Leon III [5F]
- Pojemność silnika: 1.5
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 130/200
- Oznaczenie silnika: DACA
- Województwo: Świętokrzyskie
Re: Problem z Akumulatorem Start-Stop
Kasowanie błędu nie naładuje aku.
Rozumiem, że jeździsz w zapietych pasach i wszystkie warunki z książki do załączenia StartStop są spełnione, więc jeżeli nie załącza to albo:
- nienaładowany odpowiednio aku
- uszkodzony aku
- klemy do czyszczenia
- może być wymagana adaptacja akumulatora w ECU za pomocą testera serwisowego
Nic nie napisałeś jaki masz aku AGM czy EFB?
Czym ładowałeś? Czesto ładowanie nieodpowiednim prostownikiem, który pokazuje że naładował aku skutkuje tak naprawdę tylko jego doładowaniem, tzn po naładowanuu nieodpowiednim prostownikiem aku ma tylko np 30%pojemności, dla auta wystarczy, żeby odpalić ale SS wykrywa słaby aku i nie chce się włączyć.
Jakie masz napięcie 1h po zgaszeniu auta?
Jakie masz napięcie kiedy włączysz długie światła i patrz jak spada tak przez 10sek, potem po 20sek jakie masz napięcie?
Godzinę po ładowaniu ma mieć min 12,6V. Można też zmierzyć gęstość elektrolitu areometrem (jak jest dostęp do cel). Naładowany akumulator ma mieć 1,26-1,28 g/cm3, lub/i 12,6-13V godzinę po ładowaniu.
Prawdopodobnie StartStop rzadziej działa bo:
Albo system monitorujacy Aku wyliczył spadek konduktancji (kondycja aku - starzenie, mikrozwarcia, brak elektrolitu, zasiarczenie, opad masy czynnej),
Albo...
należy posprawdzać i zakonserwować połączenia elektryczne.
Wzrost rezystancji przy korozji zacisków, może powodować błędne obliczenia przez moduł nadzorujący.
Jeżeli napięcia Aku są jak te podane wyżej tj 12,6 po 1h od wyłączenia auta lub zakończenia ładowania to należy zacząć od wyczyszczenia klem i zacisków wszystkich połączeń na aku, posmarowanie smarem miedziowym, naładowanie aku, podłączenie do auta i obserwację zachowania po min. 4h.
Jak nie pomoże tzn aku do regeneracji, Adaptacji testerem diagnostycznym lub wymiany.
Wczesniej jak masz możliwość podmiany na inny aku i sprawdzenie to sprawdź.
I zawsze AGM wymieniamy na AGM, EFB na EFB, lub AGM jeżeli dopusza producet auta, ponieważ auto musi mieć odpowiednie oprogramowanie do ładowania AGM.
Niektóre auta z AGM wymagają zakomunikowania specjalnym programen serwisowym w ECU w aucie, że zmieniono Aku na nowy, głównie auta z zaawansowanym system StartStop z funkcją rekuperacji energii odzyzkiwanej na skutek hamowania.
Sprawdzilbym lub zapytał w ASO czy w Twoim aucie w związku z głębokim rozladowaniem i ponownym naladowaniem nie jest wymagana adaptacja Aku, ponieważ cytat poniżej :
"Akumulator pracuje w symbiozie z alternatorem oraz rozrusznikiem, i aby zapewnić dodatnią gospodarkę energetyczną w pojeździe oraz właściwe ładowanie, kontrolery BMS i/lub IBS muszą dostosować poszczególne układy do nowego akumulatora (z innym oporem wewnętrznym, czasem innej pojemności lub technologii). W uproszczeniu proces polega na wprowadzeniu odpowiednich danych akumulatora do urządzenia, za pomocą którego wykonujemy ten proces najczęściej poprzez wpisanie kodu katalogowego części i kodu akumulatora. Tylko w taki sposób można zapewnić poprawne funkcjonowanie systemu start-stop. W przypadku, kiedy nie zostanie wykonana adaptacja lub zostanie wykonana w sposób nieprawidłowy poszczególne elementy systemu start-stop nie będą właściwie funkcjonować. Należy pamiętać, że są pojazdy, w których adaptacja nowego akumulatora jest automatyczna oraz takie, w których adaptacja jest manualna i wymaga użycia komputera lub urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem i podpięcia do gniazda EOBD"
https://www.automotoserwis.com.pl/aktua ... start-stop
Oraz link
https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... kumulatora
Akumulator można też spróbować zregenerować specjalnym prostownikiem Telwin Doctor Charge 50, tylko cena urządzenia to 1000pln
https://www.telwin.com/en/prodotti/?id= ... rec=807567
Rozumiem, że jeździsz w zapietych pasach i wszystkie warunki z książki do załączenia StartStop są spełnione, więc jeżeli nie załącza to albo:
- nienaładowany odpowiednio aku
- uszkodzony aku
- klemy do czyszczenia
- może być wymagana adaptacja akumulatora w ECU za pomocą testera serwisowego
Nic nie napisałeś jaki masz aku AGM czy EFB?
Czym ładowałeś? Czesto ładowanie nieodpowiednim prostownikiem, który pokazuje że naładował aku skutkuje tak naprawdę tylko jego doładowaniem, tzn po naładowanuu nieodpowiednim prostownikiem aku ma tylko np 30%pojemności, dla auta wystarczy, żeby odpalić ale SS wykrywa słaby aku i nie chce się włączyć.
Jakie masz napięcie 1h po zgaszeniu auta?
Jakie masz napięcie kiedy włączysz długie światła i patrz jak spada tak przez 10sek, potem po 20sek jakie masz napięcie?
Godzinę po ładowaniu ma mieć min 12,6V. Można też zmierzyć gęstość elektrolitu areometrem (jak jest dostęp do cel). Naładowany akumulator ma mieć 1,26-1,28 g/cm3, lub/i 12,6-13V godzinę po ładowaniu.
Prawdopodobnie StartStop rzadziej działa bo:
Albo system monitorujacy Aku wyliczył spadek konduktancji (kondycja aku - starzenie, mikrozwarcia, brak elektrolitu, zasiarczenie, opad masy czynnej),
Albo...
należy posprawdzać i zakonserwować połączenia elektryczne.
Wzrost rezystancji przy korozji zacisków, może powodować błędne obliczenia przez moduł nadzorujący.
Jeżeli napięcia Aku są jak te podane wyżej tj 12,6 po 1h od wyłączenia auta lub zakończenia ładowania to należy zacząć od wyczyszczenia klem i zacisków wszystkich połączeń na aku, posmarowanie smarem miedziowym, naładowanie aku, podłączenie do auta i obserwację zachowania po min. 4h.
Jak nie pomoże tzn aku do regeneracji, Adaptacji testerem diagnostycznym lub wymiany.
Wczesniej jak masz możliwość podmiany na inny aku i sprawdzenie to sprawdź.
I zawsze AGM wymieniamy na AGM, EFB na EFB, lub AGM jeżeli dopusza producet auta, ponieważ auto musi mieć odpowiednie oprogramowanie do ładowania AGM.
Niektóre auta z AGM wymagają zakomunikowania specjalnym programen serwisowym w ECU w aucie, że zmieniono Aku na nowy, głównie auta z zaawansowanym system StartStop z funkcją rekuperacji energii odzyzkiwanej na skutek hamowania.
Sprawdzilbym lub zapytał w ASO czy w Twoim aucie w związku z głębokim rozladowaniem i ponownym naladowaniem nie jest wymagana adaptacja Aku, ponieważ cytat poniżej :
"Akumulator pracuje w symbiozie z alternatorem oraz rozrusznikiem, i aby zapewnić dodatnią gospodarkę energetyczną w pojeździe oraz właściwe ładowanie, kontrolery BMS i/lub IBS muszą dostosować poszczególne układy do nowego akumulatora (z innym oporem wewnętrznym, czasem innej pojemności lub technologii). W uproszczeniu proces polega na wprowadzeniu odpowiednich danych akumulatora do urządzenia, za pomocą którego wykonujemy ten proces najczęściej poprzez wpisanie kodu katalogowego części i kodu akumulatora. Tylko w taki sposób można zapewnić poprawne funkcjonowanie systemu start-stop. W przypadku, kiedy nie zostanie wykonana adaptacja lub zostanie wykonana w sposób nieprawidłowy poszczególne elementy systemu start-stop nie będą właściwie funkcjonować. Należy pamiętać, że są pojazdy, w których adaptacja nowego akumulatora jest automatyczna oraz takie, w których adaptacja jest manualna i wymaga użycia komputera lub urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem i podpięcia do gniazda EOBD"
https://www.automotoserwis.com.pl/aktua ... start-stop
Oraz link
https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... kumulatora
Akumulator można też spróbować zregenerować specjalnym prostownikiem Telwin Doctor Charge 50, tylko cena urządzenia to 1000pln
https://www.telwin.com/en/prodotti/?id= ... rec=807567
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 listopada 2020, 13:59
- Model auta: Leon III [5F]
- Pojemność silnika: 1.2
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Moc [KM] / Nm: 105
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: wrocław
Re: Problem z Akumulatorem Start-Stop
Podepnę się pod temat.
Jakie powinno być poprawne ładowanie ładowanie aku przez alternator w seat leon 5f z funkcją start-stop?
Na włączonym silniku, bez obciążenia pokazuje mi 13,5V. Pod załączeniu klimy, świateł mijania, długich wskazuje na 13,8V.
Czy to już moment kiedy trzeba zainteresować się regeneracja alternatora?
Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc.
Jakie powinno być poprawne ładowanie ładowanie aku przez alternator w seat leon 5f z funkcją start-stop?
Na włączonym silniku, bez obciążenia pokazuje mi 13,5V. Pod załączeniu klimy, świateł mijania, długich wskazuje na 13,8V.
Czy to już moment kiedy trzeba zainteresować się regeneracja alternatora?
Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc.